söndag 29 september 2024

Olivia 25 år

Här blandar vi bra dagar med sämre dagar. Jag har en envis förkylning som vägrar lämna min kropp. Vissa dagar känns det bättre för att sedan bli sämre igen. Jag är så less på att känna mig hängig och små-gnällig. Men nu vilar jag ordentligt och hoppas att jag blir frisk. 

Det finns många fördelar med att jobba hemma och jag verkligen älskar det, men en stor nackdel är att det är så enkelt att jobba trots att man är hängig. Hade jag inte haft jobbdatorn hemma hade jag vilat för länge se'n för jag hade inte orkat åka till något kontor och jag hade inte velat riskera smitta någon. Men då allt jobb kan göras hemifrån så är det så enkelt att jobba trots att man inte borde.

Men förra helgen mådde jag i alla fall något bättre och hann med lite roligheter. På fredag fyllde Olivia 25 år och vi hade sån tur så hon kom hem så att vi fick fira henne ordentligt.


Olivia 25 år

Ostbricka
Brie
Morbier
Kaltbach
mini-mozarella
fikonmarmelad, blåbärssylt

Chark
lufttorkad skinka
salami milano
spianata calabrese

Frukt och grönsaker
päron, vindruvor
gurka, ärtskidor, morötter
crunchita, små tomater

Soppor
varm broccolisoppa
kall rödbetssoppa

Kyckling
chicken nuggets
grillad kyckling

Bröd
focaccia
baguetter o kex

Till efterrätt blev det två klassiker som är enkla att baka och går att förbereda
Glass

Pestosnurro
Salamirosor
Mini-brioche med sallad, pulled pork, picklad rödlök och srirachamajo
Blåbärspaj och kladdkaka

Eftersom jag inte hade varit helt frisk under veckan och kalaset var på en arbetsdag gjorde vi det enkelt för oss och köpte det mesta av maten. Trots det är det ändå en del pyssel med att ställa fram (och rymma) allt på bänken.

Efter en supermysig fredag vaknade vi upp till en lördag som vi längtat så länge efter för då var det äntligen dags för SHL-premiär. Och vilken premiär! Galen stämning och vinst med 2-0. Vad mer kan man begära?! Fortsätt så både publik och spelare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar