lördag 25 maj 2013

Sommarfest med jobbet

God morgon! I dag hade det kunnat bli en seg dag eftersom jobbet hade sommarfest igår, men jag drack bara några glas vin och var hemma redan vid 22-tiden så jag känner mig pigg o glad idag. Och tänk solen skiner i dag också.


Det tog tid för Isak att hitta nå att fika igår på stan för det var ägg i det mesta. Minuspoäng för det men pluspoäng att de hade fina allergi-info-skyltar på allt. När vi väl hade fått fika satt vi länge i solen och njöt, Olivia som var på stan med några kompisar kom också förbi. När Leif slutade jobbet kom han förbi och "hämtade" barnen och de cyklade hem tillsammans medan jag fortsatte sitta i solen tillsammans med tre arbetskompisar och teet var utbytt mot resévin.

Utsikten från restaurangen Solsidans uteplats. Vilken vacker kväll, eller hur?

Sen for vi vidare till sommarfesten på restaurang Solsidan där det serverades medelhavsbuffé och den var såååå god, helt i min smak. Kycklingspett, lufttorkad skinka, mozzarella, ruccola, körsbärstomater, oiver, risonisallad, pesto, tapenade, olika röror, stekt zucchini och mycket annat gott. Kycklingspett har ofta en tendens att bli torra när de massproduceras men de här var perfekt tillagade. Men jag åt mest av den lufttorkade skinkan som var så underbart god. Till efterrätt serverades (självklart) en god Tiramisu.


Personalkontoret (där jag jobbar) vann återigen aktivitetstävlingen. Gu´vad vi är bra :) Vandringspriset är dock inte speciellt vackert - en guldfärgad sko. De namnlösa spelade och vissa kämpade tappert med att få upp mer folk på dansgolvet. Stor eloge till dem för många var lite tråkiga slöa.

Kvällens höjdpunkt var dock maten, nu måste jag se till att ta mig dit på lunch snart för att kolla om den är lika bra.

1 kommentar:

  1. Bra beskrivning av festen igår, tack Sara ★

    SvaraRadera