måndag 9 juli 2012

Nostalgisk sommarlunch

Det hade gått jättebra för Ida att sova borta och hon har fortfarande inte kommit hem. Ska bli kul att höra henne berätta om hur hon har haft det, min lilla pluttis som nu är stor.


Till lunch idag kokade jag rabarberkräm och tillsatte dessutom jordgubbar precis som min mamma brukar göra. Vi åt ofta rabarberkräm till lunch på somrarna när jag var yngre men eftersom mina barn inte har varit så förtjust i det så har jag själv inte gjort det så ofta. Men nu var det faktiskt Olivia som önskade rabarberkräm så förmodligen kommer jag göra det snart igen.

Nu ska vi packa badkläderna och åka ner till mormor och morfar. Förhoppningsvis går det att ta årets första dopp i Sverige nu (i alla fall för barnen, jag avstår gärna). Otroligt att det redan är en bit in i juli och barnen har inte badat nå än i år och de är inte ensamma om det för badvattnet har varit alldeles för kallt fram tills nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar