onsdag 4 april 2012

Finax müsli-nyheter

Igår fick jag ett roligt paket som blir perfekt nu inför fil-säsongen. På sommaren äter jag fil nästan varje dag så det ska bli spännande att prova dessa nyheter. Olivia som älskar choklad lär vilja testa kakao-varianten. Jag säger alltid nej när hon vill köpa flingor med choklad för jag tycker det är onödigt mycket socker i dem, men nu äntligen ska hon få prova kakao i müsli i alla fall.

Finax rykande färska müslisorter Extra smak är en trio extra smakrika kombinationer av frukt, bär, krispiga havre- och veteflingor med inslag av kanel, kakao och vanilj.
"Hela müsliserien sätter fokus på en god smakupplevelse och med de nya produkterna går man steget längre och introducerar müsli med “Extra smak” i aromatiska och fantasifullt komponerade blandningar. Med sin nya lufttäta och återförslutningsbara påse håller sig müslin färskare och godare längre. Müslin paketeras i de arombevarande påsarna högst en timme efter att ingredienserna blandats samman. På så sätt håller sig müslin färsk ända till sista smulan."

När jag har testat alla tre återkommer jag med omdöme av dem. Kanel har jag ju i min favorit-müsli som jag gör själv så det vet jag passar ihop med fil. Fast den med kanel innehåller även mandel så den vågar jag inte prova pga allergi. Men jag får be någon annan prova den och berätta om den var god.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar