lördag 11 februari 2012

Skink- och ananasröra till bakad potatis

Vilket väder vi vaknade till idag, bara nån minusgrad och inget snöande. Jag och Olivia passade på att gå på en promenad innan lunch. Det blåste mer än jag trodde men det var ändå härligt att komma ut efter flera veckor med nästan 30 minusgrader och sen Idas vattkoppor efter det.

Jag har inte blivit av med min förkylning helt ännu så jag blir fort matt och jag är inte speciellt sugen på att laga mat. Jag har en laxsida i kylen, får se om jag gör något av den eller om jag fryser ner den. Igår åt vi bakad potatis med skink- och ananasröra, skagenröra, extra räkor, kycklingklubbor och sallad.
Skink- och ananasröra till bakad potatis
1 dl crème fraiche
1 msk majonäs
70 g skinka
1 liten burk krossad ananas
salt
peppar

Strimla skinkan. Låt ananasen rinna av.
Blanda ihop alla ingredienser.
Smaka av om du behöver mer av något.

Det här var en jättegod röra som jag åt mer av en skagenröra och det är inte ofta jag väljer bort skagenröra. Den passar även som fyllning till smörgåstårta.

Hittade sån fin vas på rea.

Är ni redo för melodifestivalens andra deltävling ikväll? Förra lördagen satt jag ensam och såg den men ikväll ska hela familjen vara hemma med mig. Ida sa i morse att hon ville på fest ikväll där det finns skålar med chips, dipp och ostkrokar. Vi får väl ordna vår egna fest här hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar