onsdag 22 februari 2012

Pizzamiddag i ett städat hem

Onsdag när middagen är bortplockad är näst efter fredageftermiddag bästa stunden på veckan. Då är värsta stressen över och jag kan varva ner dessutom är det Sveriges mästerkock på tv. Idag har vi även ett nystädat hus så nu njuter jag mer än vanligt.

Pizza med tomatsås, kassler, paprika, ananas, ost och ruccola.

Efter Idas dans i dag gjorde jag pizza med färdig pizzadeg som man hittar på rulle i kyldisken. En sån bra uppfinning. Det går så snabbt att få till en festmiddag mitt i veckan. Det är bara att öppna förpackningen, rulla ut degen på en plåt, bre på tomatsåsen, lägga på övrig fyllning och sen avsluta med riven ost innan den sätts in i ugnen i 15-20 minuter.

Har börjat fundera på fredagens middag lite smått, barnen vill ha småplock men jag vet inte vad jag ska hitta på för småplock. Nån paj, kycklingben, chicken nuggets, grönsaker, dip/dressing, ost och kex kanske, ska fundera lite till. Vi har ju en torsdagsmiddag att komma på först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar