tisdag 14 februari 2012

"Alla hjärtans dag"-överraskning

Vissa dagar är det mysigare att komma hem än andra. Jag jobbade sent idag så Leif kom och hämtade mig och när jag kliver in genom dörren står barnen på rad. Ida börjar med att säga "Välkommen hem älskade mamma", sen sa Isak "Jag kan ta din jacka", så gjorde han det och hänge upp den. Sen visade Olivia mig till bordet där det var dukat med finporslinet, vinglas och servetter.


Leif och Olivia hade lagat en underbart god Chicken Vindaloo som vi åt med libabröd, dressingar och grönsaker. Vi har aldrig ätit det förut utan Leif hade själv kommit på det och letat fram ett bra recept.


Till efterrätt hade de bakat en toscakaka som var minst lika god som middagen. Jag är fortfarande lite chockad över den här underbara "Alla hjärtans dag"-överraskningen.


Vilken tur att jag hade förberett små påsar med lite smått och gott till mina tre små älsklingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar