söndag 3 oktober 2010

Havregrynsgröt på mjölk, fusk-risgrynsgröt

Det har inte blivit så många inlägg den här veckan men det har varit fullt upp och i helgen har det varit hysteriskt mycket att göra. Så jag har inte hunnit laga någon rolig mat eller bakat nå smarrigt, tyvärr. Jag hoppas hinna baka nå matbröd till veckan för nu var det länge sedan. Igår städade jag hela övervåningen och tvättade en massa maskiner, när det var dags för middag varken orkade eller ville jag ställa mig i köket och stöka ner så då tog vi en promenad till McDonalds istället. Idag har jag fortsatt tvätta en hel massa maskiner, putsat fönster och skjutsat och hämtat Isak till Leos lekland på kalas. Så i dag blev det bara varma mackor till middag.

Till lunch provade jag att koka havregrynsgröt med mjölk, så kallad fusk-risgrynsgröt, som barnen sedan åt med kanel och socker.

Havregrynsgröt på mjölk, fusk-risgrynsgröt
1 del havregryn
1 del vatten
1 del mjölk
lite salt

Blanda lika delar av havregryn, mjölk och vatten. Salta lite.
Koka upp och låt koka i 5-7 min.
Servera med kanel, socker och mjölk.

Ida tyckte det var gott men hon tycker om all gröt. Olivia som inte alls tycker om vanlig havregrynsgröt tyckte inte om den här varianten heller. Isak åt men jag fick inget omdöme från honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar