tisdag 29 mars 2016

Te-leverans

Ni som har följt mig ett tag här på bloggen och på instagram (@matro_sara) vet att jag dricker mycket te och framför allt chai-te med lite skummad te på toppen. Inte att förväxla med chai-latte som är sött och sliskigt och inte något för mig.

Chai-te är gott både i mugg o glas och både ute o inne :)

Mitt favorit-chai-te köper jag på Nk i Stockholm, det är riktigt smakrikt o gott. Jag har provat många varianter men de flesta är för svaga och får inte den riktigt goda chai-smaken av bland annat kardemumma. Som ni förstår är det inte enkelt att ha favorit-teet i Stockholm och själv bo i Luleå, många vänner ha fått te-köps-uppdrag av mig när de besöker huvudstaden. Men nu har jag hittat ett bättre sätt! Senast jag var på Nk frågade jag om det gick att få tag i teet på något annat sätt - och det gör det!

NK köper sina teer från Sibyllans kaffe- och tehandel och de har en webb-shop! Perfekt för mig. Nu har första leveransen kommit - snabbt o smidigt och inte nå dyrare. Innan jag provdrack teet var jag lite orolig att det verkligen var rätt te, men efter en klunk kunde jag lugnt konstatera att det var rätt te.

När jag ändå beställde chai-te beställde jag lite andra teer också.
Kul att prova någon annans sortiment.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar