lördag 26 mars 2016

Kolstålspanna från de Buyer

Jag har en ny stekpanna, från de Buyer, som jag hoppas mycket på. Det som gjorde mig intresserad var den här meningen "Den håller för verkligt höga temperaturer (även induktion)". Med induktionshäll kan man inte värma upp en stekpanna med smör på högsta temperaturen, det blir alldeles för varmt. Men vissa i familjen har lite svårt att vänja om sig och därför har vi fått byta några stekpannor på senaste tiden :)

Men nu hoppas jag det blir bättre med den här kolstålspannan. Pannor i kolstål har ingen beläggning som kan skadas, tål mycket hög värme och fungerar på alla värmekällor, inklusive induktion. Den har många av gjutjärnspannans fördelar men är mer lättanvänd bland annat tack vare en yta som är behandlad med skyddande organiskt bivax. Detta förbättrar ”non-stick-effekten” under instekningsprocessen och skyddar mot rost. Ju mer man använder den desto bättre blir ytan.


Jag har aldrig haft en kolstålspanna tidigare men det ska bli riktigt kul att prova. Som jag sa - jag har höga förväntningar eftersom den ska klara höga temperaturer, dessutom tycker jag att den är riktigt snygg också.

Här hittar ni kolstålspannorna från de Buyer som just nu har bra priser: http://www.hoffmeiers.se/sv/produker/de-buyer/mineral-b/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar