söndag 13 mars 2016

Kalasmiddag - glutenfri och nästan köttfri

Min söndag har börjat på bästa sätt!
Långfrukost, Nyhetsmorgon på tv, datorjobb, mer te, solsken och en liten tårtbit.

Igår firade vi min syster som snart fyller år. Istället för att köpa presenter bjöd jag (och mamma) henne på en kalasmiddag. En middag utan gluten och utan kött (förutom lite pasta- och kycklingsallad till barnen, framför allt Isak som vägrar äta fisk). Vi fick några mysiga timmar tillsammans och med en massa mat.

Kalasmiddag - glutenfri och nästan köttfri

Snittar o bubbel


morotsstavar
dipp
rödbetor o fetaost på pinne
Mia (söt)

Buffé


räksoppa med dillmaränger
fetaostkräm (glömde jag att ta fram :) men den är jättegod till laxen)
sallad
morotspaj med glutenfri botten
pasta- och kycklingsallad (till barnen)

Efterrätt


mandelmassatårta med grädde och hallon

Nu ska jag städa bort det sista och sätta igång ytterligare en diskmaskin. Sen ska jag ut i solen. Undra om det blir en ute-lunch även i dag. Hoppas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar