tisdag 22 mars 2016

Friskvård

God morgon, dags för ännu en arbetsdag men den lär inte bli lika underbar som gårdagens. Vi hade friskvårdseftermiddag efter lunch och vi kunde inte ha fått bättre väder. Strålande sol och nollgradigt - perfekt för en isvägspromenad.

Vi planerade för länge se'n att vi skulle ta en isvägspromenad just i går och att planera det långt i förväg är väldigt osäkert. Det otroligt varma vädret förra veckan förstörde rätt mycket av isvägen och jag trodde att isvägssäsongen var över, men de har kämpat på bra med att få den funktionsduglig över påsk. Vilken tur för oss!

På väg ut med solen i ansiktet
På väg hem med vår fina kyrka som riktmärke
Efter vår promenad och en stunds vila i solen gick vi hem till chefen som har flyttat in i en ny fin lägenhet i närheten av Södra hamn och med en magisk utsikt. Där bjöds vi på kaffe, te, glass, godis och varsin påskpresent innan vi avslutade denna lyx-arbetsdag.

Utsikt från chefens balkong. Där ute gick vi några minuter tidigare.

Dagar som denna lever jag länge på och jag var full av energi när jag kom hem så jag satte igång att städa bort all packning från skidhelgen (som vi inte hann i söndags då det blev guldfirande istället) och när jag ändå höll på så storstädade jag också, något som jag aldrig brukar orka efter jobbet. Och det var inte ens jobbigt :) Det var inte nog med det, utan jag drog även fram allt påskpynt så nu har vi ett städat och påskfint hem och är redo för en påskledighet utan måsten.

1 kommentar:

  1. Vilken härlig dag och vilken fantastisk chef.
    /Mamma

    SvaraRadera