fredag 25 mars 2016

Påsk-grill

Vi invigde påskhelgen genom att grilla lite smått o gott i gårkväll.
Vi grillade fläskytterfilé, majskolvar o ostfyllda champinjoner och till det åt vi potatisgratäng, pommes, chili-bea och sallad. En riktigt god middag och en bra början på denna slapparhelg. 

Min plan var ju sedan länge att jag skulle sova o vila mycket under denna ledighet och nu när jag oturligt nog även har blivit förkyld lär det bli ännu mer vila. Jag började redan igår genom att gå och lägga mig klockan åtta, jag läste ett kort tag innan jag släckte för natten och har sovit nästan till klockan sju. Välbehövligt! Och nu hoppas jag att jag snabbt blir fri från förkylningen också.


I dag blir det påsklunch med familjen innan hockeyn men det blir inte mycket hemmagjort utan det mesta är köpt i år. Tiden fanns inte riktigt till att hinna grava lax, lägga in sill, rulla köttbullar osv så då tog jag det kloka beslutet att köpa färdigt istället - för påskmat vill vi ju ha :)

Men nu är det först dags för lite frukost och en stor kopp varmt te för min onda hals och sen tror jag det blir lite soffhäng med en bra bok tills det är dags att duka fram lunchen :) Äta, sova, vila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar