söndag 13 mars 2016

19 år

Vi hade planer att gå på restaurang i dag, min man och jag! 
Men det är inte många restauranger som har öppet på söndagar, tyvärr. Så istället valde vi att fira våra 19 år tillsammans, hemma med en god middag med hela familjen. Nästa år blir det nog både restaurangbesök och champagne. 20 år - wow!

Efter att ha varit ute i flera timmar med både grill-lunch och isvägspromenad var vi lite småtrötta men orkade ändå göra en god middag. Planer på att köpa pizza fanns där, ska jag erkänna. Men tack o lov kom jag på bättre tankar.

Vi ugnsstekte en rostbiff (på låg temperatur så klart) och när köttet var klart o vilade i folie höjde vi värmen i ugnen och rostade rotsaker. Min nya favorit - gulbeta - fanns så klart med på plåten. En lagom enkel middag men ändå med lite guldkant.


Om några timmar drar en ny arbetsvecka i gång, men det är bara en fyra-dagars-vecka för på fredag åker vi på familjeläger till Kåbdalis med Astma- och Allergiförening. Det blir en helg med skidåkning, stugmys och aktiviteter. Låter som en kanonhelg, eller hur? Men det brukar även innebära en hel del jobb för mig och jag brukar vara helt slut på söndag när det är dags att åka hem. Men i år hoppas jag få umgås lite mer med familjen än vad jag har hunnit tidigare år.

Måste komma på två middagar och en lunch som är enkelt att laga i stugan eller som går att förbereda hemma och sen bara behöva göra det sista på plats. Har ni några bra tips att ge mig?

2 kommentarer:

  1. Absolut chili con Carne lätt att göra på plats eller förbereda hemma och ta med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade jag inte vetat bättre hade jag trott att det var 8-åriga Ida som hade skrivit :) Ida tjatar om Chili con carne, men det ska hon få till middag på onsdag istället.

      Radera