söndag 13 mars 2016

Vårvinterdag med grillade mackor

Så härligt att vi fick ytterligare en dag med fin-väder. Solen sken inte lika starkt som tidigare men den kämpade sig genom molnen lite då o då. Alltså den här tiden, vårvintern, är helt underbar uppe i Luleå. Det är så otroligt vackert med snön, solen, värmen, isen, takdroppet, ja jag kan fortsätta rabbla upp saker som gör detta till en underbar årstid. Men den måste upplevas för att man ska förstå.


I går grillade vi korv till lunch och i dag valde vi att grilla mackor. Grilla mackor ute på elden är bästa sättet att äta varma mackor på. Har ni provat det nån gång?

Jag är så lycklig att vi fick en kanonhelg med två mysiga ute-luncher med god grillmat. Nu hoppas vi på fler såna här helger framöver.


Vi har haft en liten "plåtlåda" stående utanför dörren som jag inte har vetat vad det har varit, men jag har tagit för givet att det är nå verktyg som Leif har lämnat där. Gissa om jag blev förvånad när han till lunch i går packade upp lådan och det var en portabel grill, perfekt för utflykter och kunna grilla lite på.

När man har grillat klart stänger man locken och fäller upp benen och då tar den knappt mer plats än en pizzakartong. Himla fiffig pryl som jag har blivit helt kär i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar