torsdag 17 mars 2016

Gräddstuvad vitkål till chilikorv

Som vanligt när jag har många bollar i luften sover jag som en kratta, jag vaknar på natten och ligger o tänker på allt som måste göras och som inte får glömmas bort. Sömnbristen och stressen leder sen till hemsk o migränliknande huvudvärk. Så i dag har det inte varit nån bra dag men nu har huvudvärken släppt, det mesta är fixat och jag har sjunkit ner i soffan och ska nu sitta här och ta det lugnt tills jag flyttar till sängen.

I dag bjuder jag på en snabbfixad, kolhydratfattig och god vardagsmat. Många rynkar på näsan när man pratar om stuvad vitkål, men jag undrar om de verkligen har smakat det för detta är ju sååå gott :)


Gräddstuvad vitkål till chilikorv

vitkål
örtsalt
grädde

Skär vitkålen i mindre bitar (ca 1x1 cm).
Stek den på svag värme med en klick smör. Låt den bli mjuk men inte få färg.
Häll på grädde och låt det småputtra till vitkålen är riktigt mjuk.
Servera till god korv, jag hade chili-grillkorv.

Stuvad vitkål är så himla gott och passar perfekt till korv, både vanlig stekt falukorv och denna chilikryddade grillkorv. Jag har alltid tyckt om stuvad vitkål, tidigare gjorde jag en "vanlig" stuvning med mjöl men nu i dessa lågkolhydrat-tider använder jag grädde och struntar i mjölet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar