tisdag 26 mars 2024

Födelsedags-After-Work

I fredags hade vi en mysig födelsedags-AW💖 Vi har som tradition sedan långt tillbaka att jag och mamma fixar bubbel och plockmat när min syster fyller år och i fredags var det dags igen. Sån mysig tradition och perfekt att ge detta i present och slippa behöva hitta nå bra att köpa. Kan inte bli bättre!

Jag och mamma dukade upp mycket gott på mammas fina bänk som gjord för bufféer och plockmat.

Bland annat fanns kräftsoppa och chark

Sesamräkor med parmesan

Skagenröra- och rom-snittar


Blåbärspannacotta...

..med olika bär och grädde

Mammas rullrån. Så spröda och goda.

Det är lite deppigt idag för Luleå hockey förlorade igår i kvartsfinalserien mot Växjö. Så nu ligger vi under med 3-0 i matcher 😢 Imorgon måste Lule vinna annars är årets säsong slut och det är lite väl tidigt tycker jag. Jag vill gärna se dem spela även efter påsk.

På tal om påsk - Har ni några påskplaner än? Inte jag, jag har inte ens funderat på vad vi ska äta för gott. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar