onsdag 23 december 2020

I'm dreaming of a white Christmas

 Hallå vädret – det är julafton imorgon. Vi vill inte ha regn vi vill ha snö. Jag bor ju ändå i Luleå och här brukar vi ha snö på julafton. Men inte i år verkar det som. Så himla grått o tråkigt.

Kommer vi inte ens få en vit jul, detta konstiga och tråkiga år. Fast än finns det lite hopp. Om regnet övergår till snö så får vi kanske vakna upp till en vit jul.

På min instastory (@matro_sara) kan ni se vårt tråkiga väder. Men kom ihåg att storyn ligger bara kvar ett dygn.

I övrigt pysslar jag på i köket och försöker skapa julstämning inomhus i alla fall. Passar på att använda min julklapp till mig själv, som jag är så nöjd med.

Idag ska jag baka julmustbröd (står på jäsning just nu, snart ska det bakas ut) och en ny omgång saffransbullar till uppesittarkvällen. I övrigt blir det lite andra förberedelser för ikväll och imorgon, skära lax, fixa skagencheesecaken, göra efterrätt och en massa annat så klart.

Men jag känner mig hyfsat i fas och kommer nog hinna det jag vill utan allt för mycket stress. Fast så säger jag ofta och så står man där i slutet och är sjukt stressad ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar