lördag 17 oktober 2020

Lördagslängtan

Jag har längtat så länge efter lördag och en ledig morgon utan alarm så jag vaknade extra tidigt för att hinna njuta extra länge. Eller? Varför är de så ofta att man vaknar extra tidigt när man väl får sova? Så i dag blev det frukost samma tid som på vardagar. Fast i dag behövde jag inte skynda mig och jag behövde inte cykla iväg. Nej, i dag kan jag sitta länge med min tekopp och dator.

I övrigt tror jag inte det blir så ledigt och lugnt idag, det är mycket som står på dagens agenda. De varnar för snö i morgon så nu måste vi fixa det sista i trädgården och kan inte skjuta upp det nå längre, dessutom måste vi byta till vinterdäck på bilarna. Sedan är det som vanligt på helgerna - plocka o städa och tvätta som gäller.

Nu är det inte lika fint nå mer, så tyvärr slängs de idag.

Jag sitter precis nu och klurar på nån supergod lättlagad middag, men kommer inte på vad jag är sugen på. Igår var det så mycket att göra efter jobbet med Isaks flytt så det blev inte middag förrän 20.30 och då blev det fryspizza till middag för mig o Leif. Så jag hoppas på lite roligare och godare, men framför allt en hemlagad middag idag.

Jag ska gå o inventera frysen lite och hoppas på inspiration, för mat det vet jag att vi har. Vi har alldeles för mycket i våra frysar just nu så det är svårt att få nån överblick eller hitta det man vet finns där nånstans.

Hoppas ni har en fin lördag att njuta av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar