onsdag 14 oktober 2020

Bygga om

Nu är nästa barn på väg att flytta hemifrån😔 I morgon får Isak nycklarna till sin lägenhet och på fredag går flyttlasset. Så kul för honom, men så konstigt för mig. Tur att vi har en sladdis som kommer bo hemma mååånga år till 💕

Vi tre som bor kvar har börjat planera hur vi ska flytta runt och möblera om, för nu får vi många lediga rum. Vi har dock lite olika planer. Det som är säkert är att jag och Leif flyttar tillbaka vårt sovrum ner till källaren och då blir vårt nuvarande rum innanför köket ledigt.


Jag drömmer om att förlänga köket in dit, som skafferi, kylrum eller för alla köksmaskiner. Andra kvinnor drömmer om Walk in Closet medan jag drömmer om walk in kylrum 😂 Vilken dröm det skulle vara att bygga kylrum i halva rummet och ha alla köksmaskiner i andra halvan på en bänk redo att användas.

Övriga familjen är inte lika entusiastiska som jag är över att utöka köksytan. Ida tycker att hon ska få ett till rum istället. Men jag tycker att det räcker med de två hon redan har😀

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar