torsdag 30 juli 2020

Semester på gång

Nu är det nedräkning deluxe💖
Näst sista arbetsdagen inför del två av min semester är avklarad, så nu är det endast en dag kvar att jobba och nu känns det faktiskt lite segt. Varför är sista dagen innan semestern alltid jobbigast? När det är så lite kvar borde det ju kännas riktigt bra och enkelt att jobba, men det är som att både hjärnan och kroppen redan har ställt in sig på semester. Början av veckan gick så mycket bättre, jag kände mig både pigg (trots sömnbrist) och sugen på jobb.

Trots att det inte är så kul när klockan ringer alldeles för tidigt så är det faktiskt riktigt mysigt att cykla i väg före 6 på morgonen. Det är så lugnt och tyst i hela stan och när vattnet ligger helt spegelblankt som i tisdags då är det magiskt.


Dagens lyx var inte vädret eller utsikten, utan till förmiddagsfikat då två kolleger bjöd på fika med nybakade varma scones. Hur gott och uppskattat var inte det! Det passade extra bra i dag då jag kände mig sjukt hungrig redan tidigt. Jag var så hungrig och sugen på fika så jag glömde ta kort.

Snart ska jag krypa ner i soffan med en kopp te för lite seriemaraton. Det bästa och mysigaste man kan göra en grå och regnig dag som denna. Men imorgon ska det visst vara sol och kanonväder. Just nu känns det dock svårt att tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar