fredag 25 maj 2018

Köttfärsfyllda grillade grönsaker

Idag lagade Leif maten och han fixade inte bara grillningen utan han började med att koka ihop en god köttfärssås som han sedan fyllde tomater och paprikor med. Så lyxigt att bara behöva göra salladen och se'n sätta sig o äta en kanongod vällagad middag i strålande sol och högsommarvärme.


Köttfärsfyllda grillade grönsaker

gör en god köttfärssås t.ex. den som du hittar om du klickar på länken
paprikor
tomater
riven ost

Halvera paprikorna och tomaterna.
Ta bort kärnorna.
Fyll grönsakerna med köttfärssås.
Strö ost över.
Grilla några minuter tills grönsakerna har mjuknat men ändå har lite tuggmotstånd kvar.

Den här midda'n lyckades Leif perfekt med, det blev en riktig höjdare. Förutom de köttfärsfyllda grönsakerna åt vi grillad zucchini (som vi inte fyllde) och en sommarsallad med bl.a. nektariner.


********************

Efter midda'n satt vi kvar länge ute o njöt av den varma sommarkvällen. Hoppas, hoppas, hoppas att det blir riktigt många såna här kvällar de kommande månaderna. Efter fjolårets dåliga sommar och vinterns all snö o kyla är vi värda en kanonsommar.

Vi har inga speciella planer för i morgon men jag är lite sugen på åka till en handelsträdgård och köpa lite plantor och börja pynta vår uteplats lite. Få se vilket humör jag är på imorgon, jag har varit så otroligt trött de två senaste veckorna pga all pollen så jag kanske bara känner för att ligga hemma o sova. Fast det tror jag inte....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar