onsdag 16 mars 2016

Rödbetor och fetaost

Rödbetor är så himla gott! Något sådant gott vill man ju kunna servera som drinktilltugg men man vill ju inte ge gästerna röda fingrar. Så det perfekta är då att använda småpinnar och varva fetaost och rödbetor på. För rödbetor och fetaost är en "perfect match", eller hur?


Rödbetor och fetaost

kokta rödbetor
fetaost

Dela både rödbetor och fetaost i bitar.
Trä upp på pinnar.
Servera och njut!

De här hade jag kunnat äta hur många som helst av. Jag verkligen älskar rödbetor. Nu när det finns färdigkokta rödbetor så är ju dessa superenkla att göra och man behöver inte bli speciellt röd om fingrarna heller :)


Dagar som i dag är jag mer än lycklig att jag jobbar i Luleå igen och inte behöver tillbringa en timme i bilen pendlande till och från jobbet. Det hade aldrig funkat i dag. Det har varit en hektisk dag och kväll men jag hann allt jag ville och schemat höll, så nu kan jag gå och lägga mig nöjd o glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar