fredag 28 juni 2013

Kaffemaskin?

Har ni en kaffemaskin med kapslar? Det är inte det billigaste kaffet men nog är det himla smidigt att bara sätta i en kapsel och trycka på en knapp och sen ha rykande gott kaffe.


Vi har en Tassimo eftersom den kan brygga annat än bara kaffe (mängder av olika choklad- och tesorter) och det är ju en stor fördel i en familj där ingen dricker kaffe. Men hade jag gått på utseende hade jag definitivt valt en kaffemaskin från Nespresso. De har även de absolut snyggaste kapslarna som jag mer än gärna skulle ha framme i en skål, som en godisskål men med kaffe. Lägg några olika kapslar i en fin skål, slå in i cellofan och du har en perfekt present till en Nespresso-ägare.


Jag skulle gärna ha en Nespresso-bryggare hemma för att kunna bjuda på gott kaffe när vi får besök, för kaffet den brygger verkar vara otroligt gott om man ska tro de som kan kaffe. Eftersom jag inte dricker kaffe själv vet jag ju aldrig om jag brygger gott kaffe eller inte, men med Nespresso skulle jag kunna vara lugn. Men just nu finns det andra, mer nödvändiga, saker som står högre upp på vår att-köpa-lista.
I samarbete med Nespresso

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar