söndag 30 oktober 2011

Santa Maria Tex Mex Tapas

Nu sitter jag här vid datorn med tända ljus och en kopp chai-te och njuter av att jag och barnen är lediga imorgon. Inga väskor att packa, inga måsten och ingen söndagsångest. Så skönt! I vanliga fall är söndagkväll absolut värst på hela veckan, måndagmorgon är mycket bättre. På tal om mycket bättre. Såg ni Så mycket bättre på Tv4 igårkväll? Vad tyckte ni? Jag var nöjd och kommer absolut att följa det i år igen.

Ikväll var det dags för oss att äta Tex Mex Tapas. Santa Marias tapas-soritment består av nio nya produkter som du enkelt kan bjuda på till minglet, som förrätt eller till festen.
Till Tex Mex Tapas har Santa Maria även tagit fram en receptbok med över 40 recept som kommer att finnas tillgänglig i butik och på hemsidan: http://www.santamaria.se/. Det var tur att vi hade receptboken att använda oss av för det var många nya produkter och smaker. Svårt att veta hur allt kan användas och då var det tryggt att ha en receptfolder. Nu när jag vet lite mer hur de smakar kan jag nog komma på egna användningsområden.



Gratinerad Pumpkin seed & chili pesto på Quadritos

Vi åt alla dessa smårätter som middag tillsammans med kycklingspett, risoni, gurka och mango. Vi blev mer än mätta och alla hittade nån favorit. Jag kan tänka mig att jag gör något av alla dessa tapas som drinktilltugg nästa gång.

Kycklingspett kryddade med Tapas spice mix

Tillsammans blev allt detta en god och mättande middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar