söndag 21 juli 2013

Tårtkalas

Jag bjöd inte bara på en Italien-inspirerad buffé på min födelsedag utan på eftermidda'n dukade jag upp till ett tårtkalas i trädgården.


Tårtkalas
Rabarberpaj med ingefära
Grädde
Vaniljsås (mjölkfri)
Jordgubbar
Vattenmelon

Även här, liksom överallt på Matro, kommer ni till receptet om ni klickar på namnet.

I dag planerar jag, äntligen, att göra en omgång rabarbersaft. Första gången för i år. Jag brukar alltid göra en omgång i början av sommaren och minst en till omgång lite senare. Men i år har jag inte hunnit/orkat göra nån saft än, trots att det inte är speciellt svårt. Men nu har jag lånat den stora palt-grytan av mina föräldrar så nu är det dags.

Ha en bra dag så hörs vi senare med något mumsigt recept från min födelsedag, måste bara gå igenom kameran först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar