lördag 13 juli 2013

Festivalfika

Oj så trött jag är i fötterna efter att ha gått och stått på asfalt flera timmar per dag i flera dagar. I dag var Luleå hamnfestivals sista dag och då hade vi i Astma- och Allergiföreningen ett café med gott allergi- och veganvänligt fika, fiskdamm och glass. Det är alltid lika kul att se glädjen hos allergiska barn och vuxna när de inser att de för ovanlighetens skull kan köpa fika på stan. "Musikens Makt" i augusti är nästa gång vi öppnar upp vårt café.


På borden till vårt café ställde vi ut våra rökfritt-skyltar som vi hoppas att fler uteserveringar vill använda sig av. För visst skulle det vara skönt att slippa cigarettrök även när man sitter ute och äter o fikar?


Tack vare Oatly kunde vi dessutom bjuda alla barnen på mjölkfri glass. Gratis är gott (och uppskattat). Isaks favorit är vanilj, Idas är jordgubb och min är choklad. Och det är ingen ovanlighet att vi har helt olika smak i vår familj.


På eftermiddan smet jag iväg nån timme för att vara med familjen på Nickelodeondagen. Ser ni på Ida vilken låt vi lyssnar på? Ja visst är det Gosa från Melodifestivalen med "Gosa-dansen". Eddie från Idol-09 (bra låtar, gullig kille) och Markoolio (hög igenkänningsfaktor på hans låtar) uppträdde också.


Nu ska jag ta ett glas vin, lägga upp fötterna och invänta Leifs grillmiddag. Sen blir det i soffan jag tillbringar resten av kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar