fredag 5 juli 2013

Fredagkväll

Go'kväll på er. Är ni många som börjar er semester idag? Själv börjar jag jobba på måndag, men bara i en vecka sen har jag ytterligare fyra veckors ledighet att se fram emot.

Hela den här veckan har gått åt till att städa och baka, så även idag. Jag har haft tur med vädret eftersom det inte har varit speciellt mycket sol, utan mer moln och blåst hela veckan. Men nu kan gärna sommaren komma på allvar för på söndag ska vi ha 6-årskalas och jag dukar gärna ute för ett riktigt sommarkalas.


Jag hade planerat in lite hjälp med städningen av Isak och Olivia men de tog en rejäl sovmorgon (medvetet eller omedvetet?) så jag hann med att baka både havrekakor med russin och kokoskakor innan de vaknade och vi satte igång med städningen.

Till middag var det återigen dags att grilla hel kyckling på ölburk (Visst har ni provat det nu?) och till den åt vi sommarens favorittillbehör som vi redan har hunnit äta flera gånger - krämig pasta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar