söndag 7 juli 2013

Idas 6-årsdag

Oj vilken trött familj vi är nu efter en hel dag med kalasande. Isak som hade en sovkompis i natt sov nog inte så mycket för han somnade i soffan för ett bra tag sedan och det hör inte till vanligheterna. Ida har nyss somnat nöjd och glad över allt firande och alla presenter. Vi andra ligger utslagna i sofforna.


På eftermidda'n hade vi fint väder och jag hade dukat (precis som jag ville) i trädgården med små bord, det blev jättemysigt. Som det trädgårdcafé jag drömmer om. Men jag var en urusel bloggare för jag tog inte ett enda kort på dukningen. Skärpning! Ida hann även med lite mer paketöppning, mycket kläder men även en klocka och en skolväska fick den blivande skoltjejen (och en Justin Bieber-handduk som nog storasyster kommer försöka stjäla).

Jag bjöd på bullar, småkakor av alla de slag (eftersom mina barn ofta föredrar köpta kakor framför mina hemgjorda fanns även det), två tårtor och rabarberpaj.


Till middag mulnade det på och det kom till och med någon regnskur så då flyttade vi in och fick provsitta många i vårt nyrenoverade kök. Det var inga problem att rymmas 13 personer, med bättre planering (vi hade ju tänkt sitta ute) och nytt köksbord kan vi nog få in fler runt bordet nästa gång. Till middag bjöd jag på den gooda ugnslaxen som blir så saftig och är så enkel att göra till många. Även middagen glömde jag fotografera. Har jag tagit blogg-semester :)

Imorgon är det dags för jobb igen för mig så det är nog bäst att jag försöker komma i säng i tid så jag inte försover mig. En vecka ska jag jobba innan det återigen är dags för semester då jag är ledig i drygt fyra veckor...och då är det dags att planera ytterligare ett kalas. Åh vad jag älskar dessa kalas-somrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar