lördag 20 juli 2013

Födelsedagsbuffé med italienska smaker

Vilken mysig dag jag fick igår med nära och kära. Strax innan jag dukade fram tårtorna kom solen fram och vi kunde sitta ute och fika. Precis som jag ville och som vi brukar kunna göra på min födelsedag.

Middagen avnjöt vi dock inne i för säkerhets skull för regnmolnen hotade. Jag älskar pesto, oliver, citron och balsamvinäger så jag gjorde en buffé med mycket inslag av dessa favoritsmaker.

Födelsedagsbuffé med italienska smaker
Grissini
Crostini
Brieost


Svarta och gröna oliver

Vitlöksdressing
Citronfraiche
Röd pesto
Crema de Balsamico

Varm korv, bröd o ketchup,
eftersom vi hade kvar varm korv i frysen sen Idas kalas.


Klicka på namnen så kommer ni till de olika recepten. Vissa recept finns inte på Matro än men kommer så snart som möjligt.

4 kommentarer:

  1. Oj vad hungrig jag blir lite drägel på tangentbordet! Glömde Grattis på din dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det var faktiskt riktigt gott, lär inte dröja innan jag gör nå liknande igen eftersom det är så bra sommarmat.

      Radera
  2. Det ser helt gudomligt gott! Älskar italienskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det gott med italienskt.

      Radera