tisdag 30 juli 2013

Tjejkväll med surr

Somnade sent och vaknade tidigt. Jag får nog se till att hitta på nå roligt så jag håller mig vaken. Det är en regnig och grå dag, perfekt för bakning så det tror jag att jag ska roa mig med idag. Fast jag får nog vänta några timmar till jag sätter igång så att barnen hinner vakna utan att jag väcker dem med allt köks-slamrande. Börjar med en frukost med datorn som enda sällskap.

I går hade jag en trevlig kväll tillsammans med två barndomskompisar där vi åt och drack gott samtidigt som vi surrade och skvallrade i flera timmar.


Maria hade lagat en så god middag som bestod av grillad gremolatafylld kycklingfilé inlindad i parmaskinka, basilikapotatis med ugnsrostade vitlöksklyftor, parmesankräm och en sallad med bl.a. avokado. De rostade pinjenötterna serverades på sidan om, ett bra tips som fler borde ta efter. Pga allergi är jag lite försiktig med att äta nötter trots att jag nog inte är allergisk mot just pinjenötter.


Till efterrätt blev det chai-te och jordgubbstårta på kladdkakebotten som jag även hade på min födelsedag. Den kan man aldrig få för mycket av.

Nu är inlägget färdigskrivet och frukosten uppäten. Undra om jag ska slumra i soffan ett tag tills barnen vaknar (om sisådär två timmar).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar