torsdag 25 juli 2013

Inte bara grillat på sommaren

Grill-mat är väl det man främst tänker på när man tänker på sommarmat, eller hur? Men igår åt vi, både till lunch och middag, annan mat som hör sommaren till. Olivia har längtat efter rabarberkräm och igår var det äntligen dags för varm rabarberkräm till lunch. Eller frukost som det är för Olivia vissa.


Efter sol och bad var klockan helt plötsligt jättemycket så då orkade vi inte tända grillen utan vi kokade potatis, hackade lök och öppnade en burk surströmming istället. Perfekt sommarmat eftersom man vill sitta ute när man äter det.

Jag tycker det är godast med hårt tunnbröd.
Medan både Olivia och Ida föredrar mjukt tunnbröd

Båda tjejerna tycker om surströmming men Ida hade inte tid att äta så mycket, kompisar drog mer. Två blivande klasskompisar från granngatan kom och ville leka med henne och sånt kan man ju inte strunta i.

Nu ska jag ta en promenad innan det blir för varmt. För idag lär det bli varmt, redan nu är det klarblå himmel, strålande sol och vindstilla. Jag har bara något kapitel kvar av min ljudboksdeckare, det är såå spännande så jag måste nog gå på en riktigt lång promenad så jag får höra slutet.

Jag återkommer lite senare med en rolig tävling med stora vinstmöjligheter. Så glöm inte att titta in lite senare! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar