söndag 17 december 2017

Matsedel veckan inför jul 2017

Jag har haft en liten välbehövlig bloggpaus i helgen men nu är jag tillbaka med en veckomatsedel, en julinspirerad matsedel. Sista veckan innan jul tycker jag att vi ska frossa i julsmaker som t.ex. saffran, julmust och glögg.


Matsedel veckan inför jul 2017

Köttfri måndag

Tisdag

Onsdag

Torsdag

Mysfredag

Veckans godsak

*******************

I fredagskväll gjorde jag en pepparkaksdeg som har fått stå till sig i kylskåpet, men nu är det dags att prova om det blev en bra deg. Nu ska jag vi göra hjärtan, snöflingor, stjärnor, tomtar och en massa annat av pepparkaksdegen. Våra pepparkaksbakardagar brukar vara en av julens mysigaste dagar!

Sedan tänkte jag även att vi ska hinna göra lite mer julgodis och baka lite innan det är dags att fixa köttbullar både till jul och dagens middag. Det låter som det blir en hemmadag i köket. Me like! Fast jag har lovat Olivia att vi ska en sväng på några affärer också, men det är ju många lediga timmar kvar av dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar