tisdag 7 oktober 2014

Mysmiddag med sallad

Nästan alltid när vi går förbi salladsdisken på Kvantum där man får blanda ihop sin egna sallad så blir Ida sugen och vill att vi plockar ihop en skål. Men det har aldrig passat...förrän nu. Direkt efter att jag hämtat henne på fritids åkte vi till Kvantum och plockade ihop varsin salladsburk. Sen åkte vi hem och hade en mysmiddag bara hon och jag….och en massa tända ljus. Men det var inte så gott som hon hade hoppats :) Själva plockandet var nog roligare.

Mitt trevliga middagssällskap som ville börja äta och inte agera fotomodell

Dessa stunder med barnen då de har tid att prata och berätta vad som hänt under dagen är guld värda och jag älskar dem (både stunderna och barnen :) ). Oftast är antingen de eller jag på väg mot nya aktiviteter, jobb eller kompisar.

Men nu är det slut på mysandet och dags att förbereda morgondagen och sen avsluta kvällen som varje kväll - med en kopp te i soffan framför tv:n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar