fredag 2 november 2012

Förberedelser med paket

God morgon! I dag har jag tagit ledigt från jobbet för att vara hemma med barnen deras sista höstlovsdag och då hade jag sett fram emot att få sovmorgon som är det bästa jag vet. Men i går ringde DHL att de hade ett paket att leverera till mig någon gång mellan 7 o 9 så det var bara att stiga upp före sju för att vara redo. Men när tror ni att de kom? Klockan åtta, så jag kunde ha sovit en timme till! Ja, ja det kommer fler chanser till sovmorgon.


Det var min Tassimo kapselmaskin som kom så nu ska jag läsa bruksanvisningen så jag kan göra en kopp choklad till barnen när de vaknar. Som de har längtat!

Sen är det bara att sätta igång med förberedelserna inför kvällen kalkonmiddag. Det ska dukas, knytas kalkon, skalas potatis, fixas drinktilltugg och pysslas med lite allt möjligt. Lika bra att börja nu! Jag återkommer senare med kvällens meny i sin helhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar