söndag 25 november 2012

Gooda biffar

Då är det söndagkväll igen och vet ni vad? I dag har jag inte haft nån söndagsångest. Jippi! Kanske beror det på att jag har hunnit så mycket i helgen så det känns helt ok att börja jobba igen. Eller så beror det på att jag har haft fullt upp så jag har inte haft tid att tänka på att det är söndag.


Dagens middag blev köttfärsbiffar kryddade med dill och basilika. Dill förknippar man kanske mest med fisk men det blir jättegod smak på de här biffarna. Mina barn tycker ju absolut bäst om köpta köttbullar och brukar rata våra hemmagjorda men dessa biffar gick hem hos dem, även Olivia som aldrig brukar tycka om mat med köttfärs åt dessa med god aptit.


Jag ser på Facebook att det är många som har tjuvstartat advent med att pynta och baka lussekatter. Är inte det lite fusk? :) Jag håller stenhårt på första advent, eller lördagen innan advent då åker allt adventspynt fram. Men då går jag "All in" med mycket pynt och ljus, granen och tomtarna däremot får vänta ytterligare nån vecka. Kvällarna den här veckan lär gå åt till att stryka alla julgardiner och dukar.

3 kommentarer:

  1. Oj, vad många bra recept på din blogg. Jag frågade på "Allt för föräldrar" och du svarade med länkar hit. Är det ngt av dina matbrödsrecept som skulle funka att göra degen en dag och sedan får den vila i kylen i två dygn innan gräddning?
    Hälsn. Ylva

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig provat att ha degen i kylen så länge och jag är för dålig på bakningens kemi för att veta vad som händer med jästen. Om du har tidsbrist när det är dags att äta skulle jag baka brödet i förväg och frysa in det. Då känns det ju ofta som nybakat när det sen tas upp från frysen.

    SvaraRadera