måndag 5 november 2012

Pestopasta

Måndagkväll och det är många trötta barn (och vuxna) i huset. Så jag tror det blir en tidig kväll för oss alla, Ida har redan lagt sig. Pratade precis med svärmor som åker till Thailand imorgon. Åh, det skulle vara så skönt med lite sol och värme nu i höstkylan och mörkret. Men jag har ingen längtan till Thailand, jag tror det hänger ihop med barnens allergier. I Thailand använder de ju både mycket cashewnötter och ägg i matlagningen så jag skulle gå omkring och vara nervös hela tiden.

Till gårdagens ryggbiff åt vi en krämig pestopasta som är perfekt när man inte vill servera någon sås.
Pestopasta
pasta
röd pesto
crème fraiche

Koka pastan enligt förpackningens anvisningar.
Blanda ner pesto och crème fraiche. Rör om.
Dra några varv med svartpepparkvarnen över.

Smaka av pastan allt eftersom så du får en perfekt blandning av pasta, pesto och crème fraiche. Olivia och jag älskar den här sortens pasta. I somras gjorde jag en liknande variant men med grädde och turkisk yoghurt istället för crème fraiche. Har man ingen sås till pasta kan det ju bli lite torrt och då är det här ett perfekt sätt att göra pastan lite roligare....och godare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar