onsdag 7 november 2012

Middag i dag och i morgon

Go'kväll på er! Här har det snöat stora härliga flingor i dag på förmiddan och på en gång fick jag julkänslor. Måste köpa hem pepparkakor och glögg, ja kanske t.o.m baka lussekatter redan nu. Tänk vad lite snö kan ställa till med. Isak tror att den här snön kommer ligga kvar men jag tror han blir besviken och att den försvinner om nån dag.

Dagens middag blev ugnstekt citronkryddad lax, potatis och stuvad spenat. Jag har kommit på nå smart! Jag gör fisk de dagar Isak har träning vid fyra-tiden för då kommer han hem vid sextiden och är vrålhungrig och då går även fisk ner utan problem.


Efter middan gjorde jag i ordning morgondagens middag. Då ska vi äta lammgryta och grytor blir ju ofta bättre om de får stå till sig någon dag, dessutom går det fort att laga middag i morgon och det är skönt för omväxlings skull. De var en del spännande ingredienser i grytan, framför allt kakao. Hur tror ni det blir tillsammans med lamm?


Tänk att det är torsdag redan i morgon. Så nu är det bara två korta arbetsdagar kvar för mig innan det är helg och den här helgen blir det mycket familje-firande då det är både Leifs födelsedag och fars dag. Måste hinna baka två banankakor till min brödförsäljning också. Det har ni inte missat väl, att jag bakar till försäljning? Här kan ni läsa mer om det. Snart börjar det bli dags att ta upp advents- och julbeställningarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar