söndag 15 mars 2015

Sol, snö o sjuk

Solen skiner ute från en klarblå himmel och jag är ledig.
Så underbart….om det inte hade varit för att Ida är sjuk och vi måste hålla oss inne. Astman har slagit till igen och vi har haft en vaken-natt, Ida o jag. Så istället för att njuta av grillade varma mackor ute på isen blir det en dag inne.

Kommer ni ihåg när snön vräkte ner över Luleå och vi nästan blev insnöade? Här kan ni se de bilderna. Vi har fortfarande stora snöhögar kvar på gården, men de har sjunkit undan rätt bra. Fast det lär dröja innan vår altan har tinat fram och ännu längre tills vi har gröna gräsmattor. Asfalten har dock kommit fram på gatan som ni ser på den nedre bilden.


När planerna nu ändrades och det blir en inne-dag tror jag att jag ska passa på att baka ett bananbröd, för vi har återigen bruna bananer i fruktskålen. Så i dag kan ni se fram emot nytt recept lite senare…om jag lyckas med bakningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar