torsdag 5 mars 2015

Färgglad middag

Ännu en dag med mycket jobb och lite matlagning. 

Det har blivit mycket mackor den senaste tiden men jag försöker i alla fall ha lite klass på dem :) Dagens middag blev en hårdbrödmacka med avokado och en med gravad lax. När jag kommer hem trött och hungrig till ett tomt hus är det enkelt och snabbt att koka en kopp te och göra sig en god macka.


Men på lördag kommer familjen hem efter en sportlovsvecka i Åre och då hoppas jag att det blir nån ordning på matlagningen här i huset. Förhoppningsvis återgår då även jobbet till det lite mer normala, med 40 timmars arbetsveckor.

Det har varit rätt tråkigt och tyst här hemma den här veckan men jag är glad att barnen har fått åka slalom och haft kul på sitt sportlov. Olivia som kämpar för att få riktigt bra slutbetyg från grundskolan har visst mest vilat. Men det är hon väl värd och nu orkar hon med slutspurten i nian. Det är inte bara Olivia som har vilat, jag har ju också mest legat i soffan de få timmar jag har varit hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar