fredag 27 mars 2015

Vaniljpannacotta

Happy friday!
Sista fredagen i mars börjar vi med ett snabbfixat efterrättstips. Det bästa med pannacotta, förutom att det är snabbfixat, är att det är så enkelt att anpassa för alla. Genom att använda rätt produkter kan man utan problem bjuda alla sorters allergiker och även vegetarianer på pannacotta. Sånt gillar vi! #ettfikaföralla

Förutom vaniljpannacotta bjöd jag även på chokladpannacotta förra fredagen.


Vaniljpannacotta
5 dl grädde
1 dl Gelésocker Multi
2,5 tsk vaniljsocker

Blanda samman gelésocker, grädde och vaniljsocker i en kastrull.
Koka upp och låt koka i en halv minut.
Häll upp i glas eller liknande och ställ kallt i några timmar.

Chokladpannacotta är min favorit, men jag vet många andra som har vanilj-varianten som favorit. Jag serverade blåbär till vaniljpannacottan, som jag tycker höjer smaken ytterligare.

Isak har alltid älskat pannacotta och tidigare gjorde vi alltid en mjölkfri variant med Oatlys iMat (havregrädde) men nu när han tål mjölk använder vi vanlig grädde. Och Isak tycker fortfarande att pannacotta är godaste efterrätten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar