fredag 13 mars 2015

18 år sedan

18 år sedan, ja tänk att det är 18 år sedan jag och Leif träffades. 
Då som nu var det hockeyslutspel, då som nu möttes Lule och Frölunda i kvartsfinalen, då som nu gick Lule vidare till semifinal…


Planen för dagen/kvällen var att vi skulle gå på restaurang på tu man hand. Men det satte en hemsk huvudvärk stopp för. Jag vaknade redan strax efter fyra i morse med en huvudvärk som gjorde det omöjligt att somna om. (Gissa om jag är trött nu) Efter några tabletter blev det något bättre men inte helt bra och hela dagen har jag känt av spänningshuvudvärken som blev värre framåt kvällen igen. Så jag var inte upplagd för att tillbringa kvällen på stan.


Istället åkte vi till vår lokala slaktare och köpte varsin skiva fin hängmörad entrecôte som vi tillagade hemma och åt med goda tillbehör - på tu man hand. Så mysigt och så gott. Och nu har vi ju dessutom kvar ett restaurangbesök….

Mysig middag på tu man hand, hemma i köket.
Titta vilka fina köttbitar. Inte undra på att det blir gott.
Lite vin blev det till maten trots huvudvärken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar