lördag 14 mars 2015

Mellomeny

Och vinnaren blev….

...Måns Zelmerlöv med Heroes.
Vad tyckte ni om den? Det var min favorit medan Ida höll på Isa, vars dans hon redan har lärt sig. Samir och Victor var också en favorit hos Ida och den låten lär ju bli en sommarplåga, som alla nynnar med i. Magnus Carlsson har sedan Barbados-tiden varit en liten småfavorit så självklart höll jag lite på honom med, men förstod att han inte skulle räcka till. 


Jag började TV-kvällen med att se Luleå hockey vinna andra kvartsfinalen mot Frölunda i en bråkig match, så ett tag var jag osäker på om den skulle hinna sluta i tid. Men det hann den och jag hann även se några intervjuer innan det var dags att byta kanal.

Melodifestival-final innebär fest med glitter och glamour och kan inte gå obemärkt förbi. I år dukade jag upp lite smått och gott som vi avnjöt med ett glas cava (spanskt mousserande vin).

Mellomeny
Serranoskinka
Salami Milano
rökt skinka
vitlöksbröd
krämig pestopasta
Tuc-minikex
melon, gurka, päron, passionsfrukt
sallad med babyspenat, körsbärstomater och mini-mozzarella.


Stackars Ida som är förkyld och somnade i soffan och missade vem som vann. Vilken tur att SVT-play finns. Vi vill inte vara sjuka nu så jag hoppas att en hel natt med mycket sömn gör henne frisk. Och eftersom det är astman som är det största problemet hoppas jag extra mycket på en hel natts sömn. Det brukar ju vara lite si o så med det för Ida och mig när astman spökar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar