tisdag 10 mars 2015

Ida och jag

I dag var jag och världens bästa Ida på restaurang, bara hon och jag. Efter att ha jobbat alltför mycket och haft alltför lite tid för familjen har jag nu bestämt att gå ut och äta med dem en och en. De får välja vilken restaurang de vill för vår middagsdejt, först ut var Ida som valde kinarestaurangen Waldorf.

Så härligt att sitta ner och prata bara vi två. Den senaste tiden har det mest bara handlat om tråkiga akut-grejer som måste fixas. Vem hämtar, vem fixar mat, vem handlar, var är gympapåsen, är läxan gjord osv. Jag saknar att ha tid till att prata och lyssna på "riktigt". Det ska det bli ändring på nu.

Mitt trevliga sällskap för kvällen. 
Vi började med deras goda vitlöksbröd med aioli.
Så gott….och varmt.
Ida valde favoriten friterad kyckling, pommes och sötsur sås.
Jag valde kyckling med ananas och ris.

Den här gången slapp jag, tack o lov, få ett helt vattenglas utspillt längs ryggen. Det iskalla restauragbesöket kan ni läsa om här

Nu får vi se vem jag går med nästa gång och vilken restaurang som väljs då. Olivia lär välja Pastabacken och deras Carbonara, Isak är jag mer osäker på vad han väljer. Men han har lite tid på sig att fundera för nästa gång lär bli nästa vecka.

Alla kort togs med min mobilkamera, så de blev lite gryniga men ändå hyfsat bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar