söndag 1 mars 2020

Recept februari 2020

Trots att februari var en dag längre än vanligt så har det gått väldigt fort. Tänk att det redan är mars och mars börjar på bästa sätt med en veckas sportlov. En vecka med vila, god mat, bloggjobb och helt utan stress. Visst låter det bra?

Som vanligt har jag gjort en sammanställning på alla recept jag har delat med mig av under den senaste månaden. Under februari bjöd jag på både mat och kakor, men inga semmelrecept 😀

Recept februari 2020


Februari började med att jag tipsade om ett bra sätt att bjuda på favoritsallad för alla. Man dukar fram en massa godsaker och var o en får plocka ihop sin egna favoritsallad.


Vi hade kvar köttbullar från i julas som jag ville göra något "roligt" av istället för det vanliga som hos oss är antingen makaroner o ketchup eller potatis o brunsås. Så jag gjorde köttbullar i tomatsås med spagetti och det blev populärare än jag trodde.


Jag gjorde även en till pastarätt där jag blandade ihop allt till en krämig och supergod rätt. Den här gången var det  en krämig pasta med röding, dill och ärter


Eftersom jag glömde att ta kort förra gången jag gjorde den här indiska kycklinggrytan så var jag tvungen att göra den en gång till ganska snart, eftersom den var så god och populär och jag ville kunna dela med mig av receptet till er.


Jag gjorde en fläskfilé- och paprikagratäng som framför allt Leif berömde och det hör inte till vanligheterna.


Lite godsaker hann jag baka också, hade både apelsin och choklad hemma som jag ville använda upp så jag blandade dem i en apelsinkaka med choklad.


Jag drömde mig bort till sommar, sol och altanhäng och bjöd på ett recept från i somras som jag glömt att ge er, Laxsnittar med smördeg och potatis


Jag hade bruna bananer hemma och det bästa sättet att använda upp dem är till min supergoda banankaka som jag den här gången gjorde i långpanna och dessutom blandade jag i mörk choklad för att göra den extra smarrig. Vill inte har för mycket sötsaker i frysen så jag tog med den till jobbet och bjöd min nya kolleger på banankaka med mörk choklad i långpanna


Förra lördagen var jag ensam hemma och njöt av en varm smörgåstårta med skinka, purjo och champinjoner. Riktig mysmat för mig och den var så god så jag tror att jag kommer göra den snart igen så att hela familjen får njuta av den.


Månaden avslutades med plåtmat där en massa godsaker samsas på en o samma plåt och tillags i ugnen. Så himla smidigt och så himla gott med kyckling och grönsaker - allt i ett i ugnen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar