lördag 14 mars 2020

Corona

God morgon!

Det var längesedan jag var frånvarande så här länge från bloggen. Det har varit lite mycket den här veckan och det i samband med att jag inte har varit helt frisk har gjort att jag har prioriterat ner bloggen. Jag har insett att jag inte har hunnit och orkat göra allt jag velat.

Tredje veckan med halsont tär på psyket och jag kommer knappt ihåg hur det känns att svälja utan att det ömmar 😥 Men det är inte halsfluss och inte Corona så det är bara att ta det lugnt och vänta ut förkylningen eller kanske förkylningarna. För det mest troliga är nog att jag har haft flera förkylningar direkt efter varandra. Första veckan hade jag lite feber men efter det har jag inte varit jättesjuk, utan det är mest att jag har haft ont i halsen och det i sig har varit väldigt irriterande då det blev så långvarigt. Men nu känns det bättre. Vågar jag hoppas att det är över nu? 🙏

På tal om Corona - Är ni rädda och oroliga? Jag är inte speciellt orolig, men nog tänker jag på det en del (svårt att undvika då jag läser och följer med i media) men det styr absolut inte mitt liv. Vissa hyllor på affärerna är tomma för att folk har börjat bunkra. Varför denna hysteri, vi måste väl dela med oss och se till att alla har chans att bli mätta och rena?

Skylten som mötte oss vid entrén igår.

Man får många mejl numera angående Corona, det är information om än det ena o än det andra. T.ex. så blir det ingen dansträning för Ida de närmaste veckorna och inga fler basketmatcher under den här säsongen. Precis när Ida var redo att spela match igen efter benbrottet 😭 Men de fortsätter åtminstone med träningarna så länge skolorna håller öppet. Först sas det att träningarna också skulle ställas in och det tyckte jag var lite väl drastiskt eftersom de ändå träffas i skolan varje dag. Men det var nog fler som hade samma åsikt eftersom träningsbeslutet ändrades.

Se'n får man informationsmejl från olika flyg- och resebolag och ibland blir det lite fel. Det här mejlet fick jag från Norwegian igårkväll. Hur tänkte de nu? Har ni försökt nysa i armbågen? Känns lite jobbigt o krångligt 😂 Jag tror att jag fortsätter nysa och hosta i armvecket istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar