tisdag 10 mars 2020

Sista kvällen.....

Igår var det dags att bryta sockersuget och det gör jag på bästa sätt genom att sluta så gott det går med  alla sorters kolhydrater. Jag har flera gånger tidigare kört lchf och nu är det dags igen. För mig är det bästa sättet. Jag äter lågkolhydratkost i några månader och på så sätt försvinner suget efter pasta, bröd och kakor.

Det finns ju så mycket gott man kan äta även utan kolhydrater eller med lite kolhydrater för jag är inte speciellt strikt. Det viktiga är att det är socker- och glutenfritt för det är just socker och gluten som triggar mitt sockersug.

Så i söndags var det sista kvällen med kolhydrater och självklart gjorde jag en pastarätt då. Pasta är bland det godaste jag vet och tillsammans med bröd det jag längtar mest efter när jag kör min lågkolhydratkost.


Jag blandade ihop tagliatelle, fläskfilébitar, halverade körsbärstomater, färsk basilika och mozzarella tillsammans med lite crème fraiche och kalvfond. Hela receptet hittar ni här.

Lite kul när jag nu länkade till receptet och läste det inlägget, för där stod ungefär samma som i dagens blogginlägg. Nämligen att jag åt den här goda pastan för jag skulle dra igång med lågkolhydratkost igen. Då såg jag på Brynäs-Luleå och idag ser jag på HV71-Luleå. 😀

Hade det inte varit för hockeyn på tv:n hade jag nog blivit kvar i köket även i dag. För även i dag var det basketträning för Ida så det blev sen middag och innan vi hade ätit och städat bort så var klockan nästan åtta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar