måndag 2 september 2019

Lax på spenatbädd med parmesan

Det här är min storfavorit när det kommer till lax. Jag har en till favorit och den ska jag äta senare i veckan. Lyckos mig 😀 

Har ni inte prövat den här smarriga laxen med spenat, god ost och tagliatelle så måste ni göra det så snart som möjligt. Det här är en helt otroligt god kombo och tagliatelle är bästa pastasorten att använda till den här rätten.


Lax på spenatbädd med parmesan

4 portionsbitar av lax
400 g bladspenat
ca 4 dl parmesanost, riven
3 dl grädde
salt och peppar

Smöra en ugnsform och salta och peppra lite i botten på den.
Lägg spenaten i botten av formen, salta o peppra lite.
Salta och peppra båda sidorna av laxen och placera på spenaten.
Häll grädde runtom och strö osten ovanpå laxen.
Ställ in formen i 200 grader i 20 minuter.
Servera till tagliatelle.


Ofta brukar jag använda Västerbottensost och det blir lika gott. Men Ida tycker bättre om parmesan och tycker att Västerbottensost är för stark så då använde jag parmesan den här gången.

Se nu till att laga det här de närmaste dagarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar