söndag 22 september 2019

Kål o köttfärs med soja

Nu är helgen snart slut och vardagen närmar sig med stormsteg och då vill man ha lättlagade och goda middagar. Så här får ni tips på just det!

Isak älskar spagetti och köttfärssås och skulle nog kunna äta det varje dag. Ida däremot tycker att vi äter det alldeles för ofta för det är ingen favorit för henne. Senast jag gjorde köttfärssås så lagade jag en supergod lågkolhydraträtt med köttfärs och vitkål till mig och Ida ville smaka. Vilken tur att hon ville det för hon älskade det. Så nu har hon önskat att jag ska göra det här varje gång vi äter spagetti o köttfärssås i fortsättningen.


Kål o köttfärs

5 hg köttfärs
4 hg vitkål
2 msk soja
lite salt
svartpeppar

Bryn köttfärsen, krydda med lite salt och peppar. Tänk på att soja är salt.
Strimla vitkålen, stek den mjuk men behåll lite tuggmotstånd.
Blanda ihop köttfärs och vitkål, krydda med soja.
Smaka av om det behövs mer salt o peppar.
Ät o njut!


Nyttigt och gott! Låter kanske inte så märkvärdigt men jag älskar kombinationen vitkål och köttfärs (t.ex. kålpudding) och kryddad med soja blev det en fullträff.

Ida åt det tillsammans med nudlar när vi åt rester nån dag senare. Tips till de som inte vill eller behöver undvika kolhydrater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar