måndag 30 september 2019

Bemötande

Jag hänger mycket på internet och handlar även mer o mer grejer via nätet så jag har sett många hemsidor genom åren. Alla inbjuder ju inte till att fortsätta hänga på deras sidor, vare sig det gäller att ta till sig information eller shoppa. 

Det är viktigt med bra hemsidor för att fånga mitt intresse. Det måste vara lätt att navigera o hitta. Dessutom vill jag att färger och layout harmoniserar och tilltalar mig. För att inte tala om säkerhet. Lämnar jag ut personuppgifter vill jag vara säker på att de hanteras på ett säkert och rätt sätt.


Ännu viktigare är det om jag är där som återkommande kund och vill ha tillgång till all information på ett o samma ställe och självklart vill jag att alla information är aktuell. Inga manuella veckouppdateringar på t.ex. lagersaldo, tack. Finns det något mer irriterande än när det står att en vara ska finnas i lager men den inte gör det?

Numera finns det många knep, hjälpmedel och företag som kan hjälpa för att bygga upp en bra kundportal. Så egentligen borde det bara finnas bra sidor och portaler 😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar